dijous, 2 de febrer del 2017

SORTIDA DE BIOLOGIA

A finals de gener, els alumnes de Biologia de 2n de Batxillerat van visitar les instal·lacions del Parc Científic de Barcelona, amb el doble objectiu de conèixer com funciona un centre de recerca de referència i de realitzar un taller pràctic de recerca biomèdica. Concretament, van realitzar un experiment per estudiar l'efecte de determinats fàrmacs en l'activació d'un gen implicat en la millora de la diabetis. La diabetis és una malaltia molt estesa en la nostra societat i està provocada, en part, per la incapacitat de les cèl·lules de captar la glucosa que circula pel torrent sanguini. Molta de la recerca biomèdica dedicada a aquesta malaltia està enfocada a l'estudi de fàrmacs que puguin afavorir el bon funcionament cel·lular, pel que fa a la captació i, per tant, utilització de la glucosa. D'aquesta manera, els nostres alumnes van poder experimentar de primera mà com s'investiga amb cèl·lules i expressió gènica en el camp de la biomedicina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada