dilluns, 17 de juny del 2024

CREACIÓ LITERÀRIA

A l’optativa de Creació Literària, els alumnes de 1r de batxillerat han llegit tres obres literàries, cadascuna d’elles vinculada a una temàtica diferent: “L’amor i l’amistat”, “La mort i la guerra” i “Els viatges i les aventures”. Les han pogut triar individualment d’entre una sèrie de propostes, entre les quals hi trobem grans clàssics de la literatura catalana i universal, com ara La plaça del Diamant, Romeu i Julieta o La volta al món en 80 dies, i llibres supervendes del segle XXI, com per exemple El noi del pijama de ratlles, Pa negre o Soldats de Salamina. Després de fer-ne una lectura atenta, els alumnes han redactat un comentari literari en què han analitzat diversos aspectes narratius, descriptius i lingüístics de les seves obres. També, han realitzat una exposició oral per tal de compartir la seva experiència de lectura amb la resta de companys. A més, en aquesta matèria hem realitzat diverses activitats i projectes per practicar l'escriptura creativa. Algunes de les tècniques que hem treballat són la continuació del relat, la reformulació i creació d'oracions complexes, l’ús de monosíl·labs, l’ús de diverses veus narratives i l’ús de diverses figures retòriques. Finalment, els alumnes també han memoritzat i representat davant de la resta de companys diversos fragments narratius i teatrals. Us deixem amb alguna imatge!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada